Moeite met online bankieren? Kijk op het Bankinformatiepunt!

Steeds meer banken sluiten hun lokale vestigingen. Het wordt daardoor bijna onmogelijk om even binnen te lopen om uw bankzaken te regelen. Bankzaken worden inmiddels bijna allemaal online gedaan en de zaken waarvoor wel ‘gewoon’ contact nodig is, daar moet een afspraak voor worden gemaakt.

Voor de meeste mensen vormt het online bankieren geen probleem, maar er zijn ook mensen voor wie dit lastig is. De meeste banken hebben gelukkig de nodige voorzieningen in huis om mensen die moeite hebben met (digitaal) bankieren te ondersteunen. Maar voor de banken waar dit nog niet voldoende is geregeld zetten KBO Noord- en Zuid-Holland zich in voor veilig, efficiënt en betrouwbaar betalingsverkeer. Met de Seniorencoalitie zitten wij aan tafel bij het landelijk overleg Maatschappelijk Overleg Betalingsverkeer waar wij uw belangen omtrent dit onderwerp onder de aandacht brengen.

Bankinformatiepunt

Om de mensen die moeite hebben met het digitaal regelen van hun bankzaken en/of hun helpers is het Bankinformatiepunt opgericht. Op de website van het informatiepunt vindt u heel veel informatie over het digitaal regelen van uw bankzaken. Ook kunt u veilig oefenen met digitaal bankieren in een oefenomgeving zonder dat u uw eigen bankrekening opent.

Het Bankinformatiepunt organiseert ook regelmatig informatiebijeenkomsten door heel Nederland. Waar en wanneer deze bijeenkomsten zijn, vindt u ook op de website.

U kunt het Bankinformatiepunt ook telefonisch bereiken. Bel gratis 0800 1508.

Heeft u de informatie liever op papier, dan kunt u hier de brochure downloaden en afdrukken.

De site en de brochure van het Bankinformatiepunt zijn tot stand gekomen in samenwerking met de vier grootste banken in Nederland, de Nederlandse Vereniging van Banken en Betaalvereniging Nederland