Tegenwoordig gaat steeds meer digitaal. Ook bankzaken. Dat lijkt niet altijd even eenvoudig, maar er is hulp beschikbaar. De medewerkers van de DigiHulplijn (0800 1508) staan voor u klaar en ook op www.bankinformatiepunt.nl vindt u veel informatie.
Mientje van Tienen maakt er ook gebruik van!
Mientje van Tienen: ‘Mijn bankzaken? Dat gaat best aardig hoor. Al moet ik wel zeggen dat ik me soms afvraag, doe ik het wel goed? Maak ik geen domme fouten? Mag ik hier wel op klikken? Als ik twijfel, probeer ik een hulplijn in te schakelen.
Soms bel ik met mijn bank, gewoon vanuit de app op mijn mobieltje, dan weten ze meteen wie er belt. Maar als mijn dochter Yvonne of mijn kleindochter Eva op bezoek is, heb ik ook altijd wel wat vraagjes. Vinden ze niet erg. Zie je nou wel, zeggen ze altijd, je kan het nog best zelf!
Ik heb ook wel eens de DigiHulplijn gebeld, daar werken vriendelijke mensen die je met alle geduld van de wereld te woord staan. Je kunt ze gratis bellen: 0800 1508.
Ik heb nog wel een tip voor mensen zoals ik. Kijk eens op www.bankinformatiepunt.nl Dat is een website van de gezamenlijke banken. Daar vind je hulpmiddelen en tips die je veilig kunt proberen. Een voorbeeld: DigiHandig. Dat is een app waarmee je kunt oefenen. Helemaal niet moeilijk en best leuk. Probeer het eens!’
Mientje van Tienen, haar dochter en kleindochter vertellen in een YouTube filmpje over hun ervaringen: