Er is geen gebruiker ingelogd

Direct naar:
E-Health neemt grote vlucht in het Rode Kruis Ziekenhuis

E-Health neemt grote vlucht in het Rode Kruis Ziekenhuis

09-4 Digitaal contact met arts

De afgelopen jaren heeft het Rode Kruis Ziekenhuis (RKZ) geëxperimenteerd met digitale oplossingen in de zorg. Zij hebben inmiddels een online communicatiesysteem opgezet. Door de corona-crisis is de ontwikkeling van deze e-health toepassing in een versnelling geraakt. Dat meldt het Noordhollands Dagblad (NHD) vandaag.

“Afgelopen maan zijn vijfhonderd nieuwe gebruikers en tien nieuwe vakgroepen toegevoegd aan Beter-dichtbij. Dat is de app voor digitale communicatie die we gebruiken”, zegt Sandra de Jong, woordvoerder RKZ, in het NHD. “In totaal hebben we nu 2.800 gebruikers via deze app.

Met Beter-dichtbij kunnen artsen contact onderhouden met hun patiënten door het sturen van berichten of met videobellen. Ok bestanden en uitslagen kunnen met het systeem worden gedeeld.
“Videobellen was eerder niet nodig, maar het is nu een ideale oplossing”, aldus De Jong in het NHD. “Geriater Janneke Damen is bijvoorbeeld enthousiast over het contact met haar patiënten via videobellen. Het is een uitkomst voor ouderen die de deur niet uit kunnen én geen bezoek mogen ontvangen”.

Omdat Beter-dichtbij speciaal is ontwikkeld voor de zorg, is de veiligheid gegarandeerd. Hierdoor is het systeem voor deze toepassing beter geschikt dan WhatsApp of andere manieren van videobellen.

“In Beverwijk wordt keihard gewerkt om het contact met de patiënten te onderhouden”, verteld Erica Bouma van Beter-dichtbij in het NHD. “Ook andere ziekenhuizen zetten de app nog meer in. Instellingen die de app nog niet gebruiken, kunne de app kosteloos uitrollen.”
Het gebruik van Beter-dichtbij is zo eenvoudig mogelijk gemaakt zodat iedereen het kan gebruiken. Juist ouderen blijken enthousiaste gebruikers te zijn. De oudst bekende gebruiker is 94 jaar.

Bron: Noordhollands Dagblad

terug naar overzicht